Knauf Insulation „Te mire költenéd a rezsit?” energia- és rezsimegtakarító összehasonlító kísérle

A kampány, amely ezüst díjat nyert a marketing szakma legelismertebb orgánuma, a Kreatív szaklap PR Prizma díján.

Milyen valós értéke van ma Magyarországon egy korszerű, komplett hőszigetelésnek? Mennyi idő alatt térül meg a hőszigetelés és azt követően mennyi rezsit takaríthat meg egy háztartás a jelenlegi itthoni időjárási viszonyok között?
Válaszol a Knauf Insolution Te mire költenéd a rezsit? című programja!

A 2013. tavaszán ügyfelünk, a Knauf Insulatin Kft. megbízásából a lakosság körében kiírt pályázattal kerestük azt a két családot és otthonát, amely részt vett a „Te mire költenéd a rezsit?” fősorral futó első valós körülmények között lebonyolított energia- és rezsimegtakarító összehasonlító kísérletben. A 179 jelentkező család közül a megbízónk által felkért szakértői csoport 2 hasonló paraméterekkel rendelkező családi házban élő, azonos összetételű család által használt épületet választott ki. Az egyik nyertes ház Hajdúdorogon, a másik, tőle mindössze néhány kilométerre, Hajdúnánáson található. A hajdúnánási családi házat 2013. nyarán korszerű, komplett hőszigeteléssel látta el a Knauf Insuilation, illetve a programba bevont szakértők mérőműszereket szereltek be mindkét házba. A műszerek 2013. szeptemberétől 2014. március végéig mérték a két házban uralkodó belső hőmérsékletet és a fűtési célú energiafelhasználást. Az éppen aktuális mérési eredmények és azok elemzéseit a kísérlet alatt az erre kialakított online felületen, a www.nalamszigetelnek.hu weboldalon, valós időben bárki figyelemmel kísérhette.

És az eredmény?

Az első évben 46 %-kal kevesebbet költött fűtésre a szigetelt házban élő család.
A mérési adatokon alapuló összehasonlító elemzések szerint a hőszigetelt hajdúnánási családi házlakói 46%-kal kevesebbet költöttek 2013 telén a fűtési energia rezsijére!
2014. nyarán a szigetelt és a nem szigetelt házban uralkodó belső hőmérséklet és felmelegedés mérésével tovább folytatódott a vizsgálat.
2014. nyár végén pedig a kísérletben addig hőszigeteletlenül résztvevő családi ház is korszerű, komplett hőszigetelést kapott a Knauf Insulation jóvoltából.

A Prizma díj nyertes kampányról

A 2013 tavaszától 2014. augusztusáig tartó integrált kommunikációs kampányban az első lépés volt, hogy életre hívtuk a két azonos családi ház megtalálását célzó pályázatot. Cégünk feladata volt a kreatív koncepció kidolgozása, a grafikai tervezés, szövegírás, médiatervezés és –vásárlás. Mindennek célja a program lebonyolításán túl illetve annak segítségével, hogy felhívjuk a figyelmet a hőszigetelés fontosságára, valamint annak az energia megtakarításban játszott döntő szerepére. A program köré szervezett kommunikációs kampány során a PR feladatok a Premier Kommunikációs Iroda végezte, így közösen dolgoztunk a program megismertetésén.
A munka sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a kampány 2014. novemberében ezüst díjat nyert a PR vezérelt integrált kampány kategóriában a PR szakma legrangosabb versenyén, a Kreatív R Prizmán. Amire emellett nagyon büszkék vagyunk, hogy megbízónk a Knauf Insulation nyerte el a versenyben Év Megbízója címet is, amelyet a zsűri azért a példamutató kockázatvállalásért ítélt a cégnek, amellyel a terméke felhasználásával vezetett kísérlet és annak nyílt kommunikációja mellett döntött.
Mindemellett a példaértékű kezdeményezést és megvalósítást bizonyítja a nemzetközi visszhang is: a programot és eredményét bemutatta Financial Times is, illetve a Knauf Insulation azt tervezi, hogy Lengyelországban és Törökországban is megvalósítja azt.

A „Te mire költenéd a rezsit?” kísérlete folyamata

A kísérlet 1. szakasza: 2013. tavasz

A kampánynak köszönhetően a pályázatra jelentkező 179 családi ház közül a Knauf Insulation szakértői csapata kiválasztotta a kísérletben résztvevő két azonos paraméterrel rendelkező családi házat és lakóit.

A kísérlet 2. szakasza: 2013. nyár

A kísérletben hőszigetelten résztvevő hajdúnánási családi ház a Knauf Insulation jóvoltából komplett hőszigetelést kapott és a szakértői team beszerelte a két házba a mérőműszereket.

A kísérlet 3. szakasza: 2013. szeptember 27. – 2014. március 31.

A nap 24 órájában mértük a két házban uralkodó belső hőmérsékletet és a fűtési célú energiafelhasználást, ami online követhető volt a www.nalamszigetelnek.hu weboldalon. Eredmény: a hőszigetelt, hajdúnánási házban 46 % rezsi megtakarítás az enyhe tél ellenére!

A kísérlet 4. szakasza: 2014. június - 2014. augusztus

A téli mérést követően nyári méréssel folytatódott kísérlet, megvizsgálva azt, hogy milyen hatással van nyáron a korszerű hőszigetelés az épületen belüli klímára, a lakók komfortérzetére.
Eredmény: a hőszigetelt ház belső levegője a kánikulai napokon is jelentősen lassabban és kevéssé melegedett fel, mint a hőszigetelés nélküli ház esetén mért. A hőszigetelt ház belső hőmérséklete kiegyenlített volt.

A kísérlet 4. szakasza: 2014. augusztus

A téli és nyári mérésben eddig hőszigeteletlenül résztvevő hajdúdorogi családi ház is komplett hőszigetelést kapott!

És a végeredmény: A 2014. évi telet már mindkét család hőszigetelt házban töltheti.

BUILD-COMMUNICATION KFT.


  • 2040 BUDAÖRS
  • LIGET UTCA 3/2.
  • TEL: (23) 611-028 - Ügyfélkapcsolattartók
  • (23) 611-029 - Irodavezetés és asszisztencia

Build-Communication Kft. Facebook oldal Build-Communication Kft. youtube csatorna